مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: قطعی برق تاثیرات نامطلوبی بر چاه‌های کشاورزی می‌گذارد. تمام تلاش‌ ما این است که قطعی‌های ممتد برق موجب پیدایش ضرر و زیان به چاه‌های کشاورزی نشود. اما در زمینه چاه‌های شرب داستان متفاوت است زیرا چاه‌های شرب با قطعی برق دچار مشکل می‌شوند و احتمال ریزش دیواره‌های چاه، ترکیدگی لوله‌ها و... در آن‌ها افزایش می‌یابد.

قطعی برق زنگ خطری برای منابع آبی

به گزارش قدس آنلاین، محمد علایی در خصوص تاثیر قطعی برق بر عملکرد منابع آبی اظهار کرد: کمبود برق واقعیتی است که باید آن را بپذیریم. متاسفانه ظرفیت تولید در زمینه برق نسبت به نیاز و میزان مصرف‌ یک روند کاملا نزولی را طی کرده است. در نتیجه برنامه اعمال خاموشی‌ها کماکان ادامه دارد.

وی افزود: قطعی برق تاثیرات نامطلوبی بر چاه‌های کشاورزی می‌گذارد و در این خصوص جلسات متعددی با کشاورزان برگزار کرده‌ایم. تمام تلاش‌ما این است که قطعی‌های ممتد برق موجب پیدایش ضرر و زیان به چاه‌های کشاورزی نشود. اما در زمینه چاه‌های شرب داستان  متفاوت است. زیرا چاه‌های شرب با قطعی برق دچار مشکل می‌شوند و احتمال ریزش دیواره‌های چاه، ترکیدگی لوله‌ها و... در آن‌ها افزایش می‌یابد. در این زمینه از مسئولان صنعت برق خواهش داریم که آسیب دیدگی چاه‌های شرب در اثر قطعی‌های ممتد برق را نادیده نگیرند.  

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: در مناطقی مثل طرقبه شاندیز که آب باید به ارتفاعات زیادی پمپاژ شود و از طرفی ظرفیت مخازن نیز محدود است، زمانی که برق قطع می‌شود ورود آب به مخازن کاهش می‌یابد و از سوی دیگر میزان مصرف آب نیز زیاد است و به همین دلیل در پی قطعی برق با کمبود آب نیز مواجه می‌شویم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.